Zeitschrift für Hochschuldidaktik Nr. 3/1997
Educating Doctors for the 21st Century
Workshop-Proceedings Graz '97
Editors: Richard März und Jörg-Ingolf Stein
Richard März (Vienna) und Jörg-Ingolf Stein (Graz, Austria)
Reform of the Medical Curriculum in Austria. A Report on the Current Situation
Part I: Invited Contributions
Charles E. Engel (London, UK)
Qualification for the 21st Century
Wim H. Gijselaers (Maastricht, The Netherlands)
Innovating Professional Education: The Need for Curriculum Reform
D. Scheffner und W. Burger (Berlin, Deutschland)
Implementation of a New Curriculum in a Traditional Medical Faculty |
William Fulton (Vienna, Austria)
External Influences on the Quality of University Programs
Lewis Elton (London, UK)
Staff Development - A Necessary Condition for the New Medical Curriculum
Elizabeth Krajic-Kachur (New York, USA)
Community-based Teaching in the U.S.A
Lambert W.T. Schuwirth, C.P.M. van der Vleuten and M. Verheggen (Maastricht, The Netherlands)
Assessment of Medical Problem-solving - What can be Learned from Recent History?
Lewis Elton (London, UK)
Does Evaluation Improve Universities? The British Experience
Lewis Elton (London, UK)
A University Career through Teaching Excellence
Part II: Contributions by Participants
Richard März (Vienna, Austria)
Introduction to Part II and Part III
Drasko Serman | (Zagreb, Croatia)
Biology in the Medical Curriculum of the University of Zagreb
Reinhard Eher (Vienna, Austria)
Continous Improvement of a Course in Psychiatry by a Questionaire-based Course Evaluation
Gottfried S. Csanyi (Vienna, Austria)
Evaluation of the 2nd Graz Conference "Medical Education 2000"
Abstracts
A. Berg, E. Moser und A.F. Fercher (Vienna, Austria)
Anwendung eines Kleinen Magnet-Resonanz Gerätes zur MR-Parameter Auswertung und Bildgebung in der Ausbildung von Medizinstudenten
Aurel Botz |
PKU: Machbarkeitsstudie für eine WWW-basierte Lernsoftware für vorklinische und klinische Lerninhalte
Brigitte Hladschik, Oskar Frischenschlager (Vienna, Austria)
Bedside Teaching - Psychoonkologie: Einstellungsveränderungen von Studierenden gegenüber Krebskranken nach einem Praktikum zur Betreuung onkologischer Patienten.
E. Hofer und J. Haas | (Graz, Austria)
Ein Modellvorschlag zur Qualitätsverbesserung von Lehrveranstaltungen durch umfassende, informelle Qualitätszirkel
G. Libal | (Innsbruck, Austria)
Sprechen mit Kranken kann erlernt werden: Ein Modellprojekt zur Förderung der psychosozialen Kompetenz im Medizinstudium
Elisabeth Preisinger und Eva-Maria Uher (Vienna, Austria)
Physikalische Medizin und Rehabilitation: Strategie der Lehre und Ausbildung am Beispiel der physikalischen Therapie
Eva Rásky et al. (Graz, Austria)
Praxisorientierung in der sozialmedizinischen Ausbildung
Harald Weisz (Innsbruck, Austria)
"Videoworkshop Unfallambulanz" - Vorstellung eines audiovisuellen Ausbildungsprojektes
Part III: Women's Medical Forum
Brigitte Gredler, Gabriele Fischer, Margarethe Hochleitner,Christine Marosi, Gabriele Moser, Eva Rásky,Anita Schmeiser-Rieder und Eva-Maria Uher (Vienna, Austria)
Women's Medical Forum |
Brigitte Gredler, Christine Marosi, Gabriele Moser, Gabriele Fischer und Eva-Maria Uher (Vienna, Austria)
Women Researching, Teaching and Studying at the Medical School, University of Vienna
Brigitte Gredler, Anita Schmeiser-Rieder,Ingrid Kiefer und Ursula Kunze (Vienna, Austria)
Applied Examples of Women-orientated Teaching at the Medical School at the University of Vienna
Eva Rasky (Graz, Austria) und Margarethe Hochleitner (Innsbruck, Austria)
Women-orientated Teaching and Research at the Medical Faculties of the Universities Graz and Innsbruck
Eva-Maria Uher (Vienna, Austria)
Frequent diseases of women and their biopsychosocial impact.
Report on an interdisciplinary approach to teaching
top of page
[ back | order | authors | contents | german | forward |
[Home | ZSfHD | ÖGHD projects | links | dates & news | about ÖGHD | search |
|